Benefietconcert St. Janskerk

PERSBERICHT.

De wereldberoemde operazangeres Nelly Miricioiu trad op in alle grote operatheaters in de hele wereld, maar Maastricht is zonder twijfel haar tweede thuis. De zangeres geeft regelmatig masterclasses in het conservatorium. La Miricioiu wordt de nieuwe Callas genoemd! Haar stem, timbre en dramatische interpretaties van het Italiaanse operarepertoire zijn echter volkomen uniek. Nelly Miricioiu is de ster in het benefietconcert dat Rotary Maastricht Geuldal organiseert op zondagmiddag 6 april in de Sint Janskerk te Maastricht. Zij vertolkt prachtig repertoire van Mozart tot Verdi en van Gaetano Donizetti tot Umberto Giordano. Heel bijzonder zijn de twee Roemeense composities, die zij zal zingen als eerbetoon aan haar geboorteland. Nelly Miricioiu zal op de piano worden begeleid door niemand minder dan John Slangen, coryfee in het Limburgse muziekleven, componist en directeur van de afdeling klassiek van het Conservatorium Maastricht. Voorts wordt de beroemde diva begeleid door het AMPM Quartett bestaande uit vier zeer getalenteerde, inmiddels voormalige masterstudenten van het Maastrichtse conservatorium. Het kwartet zal ook zelf een interessante muzikale bijdrage leveren aan dit benefietconcert. Doel van deze middag is, naast het fantastische concert, zoveel mogelijk geld in te zamelen voor het Killercell project van het Kankeronderzoekfonds Limburg, baanbrekend onderzoek in de strijd tegen uitgezaaide kanker met name voor patiënten met borstkanker of beenmergkanker. Het concert begint met een gastvrij onthaal op koffie en vlaai, naar goed Limburgs gebruik, in de Gotische Sint Janskerk. In die fraaie ambiance vindt het concert plaats. Na afloop van het concert zal er een ontvangst zijn in het Museum aan het Vrijthof, Grand Café Maastricht Soiron, waar onder het genot van een hapje en een drankje een ‘verrassingsprogramma’ wordt gepresenteerd en aansluitend een rondleiding door de tentoonstelling Reflect Nature! van de Maastrichtse beeldhouwster Desirée Tonnaer.